Alla inlägg under december 2008

-

Av Emilia Vähäsalo - 11 december 2008 13:06

Jag hatar skolan, japp det gör jag verkligen.

Kraven på mig blir bara högre och högre, jag funderar på att kraven är högre än vad jag kan uppnå. Jag orkar snart inte mer. Jag är trött på skolan och jobbet. Jag behöver vila, men inte ens det har jag tid med.

Helvete.

Av Emilia Vähäsalo - 10 december 2008 19:43

det känns som om saker börjar lösa sig nu, det känns bra!

Klarade NK provet igår och NK inlämningen är på god väg, även svenskan. Börjar må mycket bätte nu också inte samma jobbiga förkylning längre. Idag hade jag bara en lektion när jag va tvungen att gå till tandläkaren imorse och de satt igen min glugg ;] Sen åkte jag in för att ha idrott, efter det gick jag och min evelina på kebabcity och mumsade på varsin stripstallrik, myspys. Jag saknar verkligen alla under bara stunder med dig gumman!

Sen gick vi på mojjo och jag köpte en supersnygg keps, sen träffade jag min bby och vi gick på stan ett tag innan jag var tvungen att åka hem. Då stannade jag till hos mormor och käkade lite och visade mitt nya inköp. Nu har jag nyss kokat lite the till mig pappsen för han är sjuk så ska gå och sätta mig med honom ett tag.


Bara så alla vet så tycker jag om min M.R

Tjao

-

Av Emilia Vähäsalo - 9 december 2008 11:45

Dagen suger, allt plugg som måste göras börjar komma ikapp och jag har ingen aning om vart jag ska börja någonstans. Har snart NK prov, sen har jag inlämning av NK uppsats.

På fredag ska Candide lämnas in på svenskan. Det är 30 kapitel och det ska skrivas läslogg på alla kapitel. När jag är klar med den så måste jag även göra klart en historia analys, men jag har även rn Samhällsuppgift som ska in nästa vecka där man ska bygga upp ett nytt samhälle, och jag skämtar inte när jag säger att det här bara är början. Har hundra andra saker att hinna med plus att jag ska hinna jobba och faktiskt andas därimellan också.


Helgen har jag i stort sett bara tillbringat med ragge och på jobbet.

Idag ska jag kanske träffa honom också, om jag har tid och lust. Men är så jävla less nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Tjao

Av Emilia Vähäsalo - 4 december 2008 09:22

Jag är sjuuuk, men ändå på skolan. Har alldeles för mycket att göra för att kunna stanna hemma så det är lite tärt. Sitter och väntar på historian nu som börjar 10.

Jag räknar ner till födelsedagen nu, 20 december. Vill ha jul och nyår också. Ett nytt år och en ny start.


Idag blir det nog bara att sova när jag kommer hem, för imr måste jag vara pigg när jag ska plugga med Jullebulle för vi har studiedag imr och sen försöka orka vara med Ragge på kvällen om jag inte är alldeles för sjuk, hoppas inte!!

 Tjao

Av Emilia Vähäsalo - 2 december 2008 11:43

nu sitter jag och väntar på svenskan, tråkigt som fan men jag har lovat mina lärare att hålla humöret uppe, lyckas jag med det kommer jag lyckas med betygen ;]

Jag mår inte alls bra, känner mig hängig, har jätte ont i halsen, är super trött och har ont i magen. Men jag har bestämt mig för att stanna kvar idag ändå, om det skulle vara så att jag mår jätte dåligt imr så stannar jag hemma då ist! Nu är jag ändå här och har bara två lektioner kvar så jag kan väl lika gärna stanna!

Ska jobba imorron, ingenting jag ser fram emot längre. Jag känner mig slutkörd, jag hinner aldrig vila. Är jag inte i skolan så sitter jag hemma och pluggar eller är på jobbet. Men ja vill ju även hinna med mina vänner, så den lilla tid jag har över går till dem vilket gör att tid till att sova och bara vara hemma och vila i princip inte existerar.

Jag har jobbat varje helg plus några veckodagar i månader nu och det börjar kännas riktigt tungt att lyckas med både jobbet och hålla betygen uppe men jag får väl helt enkelt fortsätta kämpa...


Nu ska jag peppa inför svenskan, uppdaterar väl när jag kommer hem om jag inte somnar så klart.

Tjao

Av Emilia Vähäsalo - 2 december 2008 10:49

Det var fett roligt hos Charren igår, som vanligt =D

Vi försökte laga hennes klänning som hon måste lämna tillbaka men det gick inte så jävla bra det.

Hade somsagt utvecklingsamtal innan jag åkte till Charren. Det gick grymt bra, bättre än förväntat faktiskt, grymt bra omdömen och jag är helt klart nöjd!

Träffade Ragge och Heno på stan efter utvecklingsamtalet, sen drog vi hem till Charren och kollade på tv och tog det lungt bara. Jag och Charren somnade vid 1 typ sen ringde klockan första  gången klockan 5...

Trött som fan nu ;o

Träffa Ragge på stan sen blir det hem och sova för jag är sjuk ;/

Tjao

Av Emilia Vähäsalo - 1 december 2008 13:18

Nu sitter jag på skolan och gör absolut ingenting, tråkigt som fan. Snart har jag psykologi sen slutar jag. Men egentligen så spelar ju inte det någon roll när jag måste sitta kvar på skolan och vänta på mamma och pappa när jag ska ha utvecklingssamtal - men det känns som om det kommer gå bra (Y)

Jag börjar bli sjuk vilket är super tråkigt, jag har jätte ont i halsen och jag har verkligen inte tid att bli sjuk, men får kurera och hoppas på att jag snart blir bättre.

Ska åka till Charren idag som sagt, det blir myspys. Vi ska nog bara ta det lungt och kanske käka lite Chips och knarka halstabletter. Det blir nog super bra det.

Men nu ska jag ta och gå på psykologin.

Tjao

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards